ژل رویال چگونه به درمان کم خونی کمک می کند

 

ژل رویال اثرگذاری خوبی بر روی انواع بیماری کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از کمبود گلبول قرمز به دلیل عدم تولید یا عدم کارایی گلبول قرمز دارد.


کم خونی به عنوان بیماری شایعی شناخته می شود که میلیون ها انسان را درگیر خود کرده است. این بیماری شایع ترین نوع بیماری خونی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا است و همین موضوع باعث شده تا اندیشمندان و محققان زیادی در مورد آن تحقیق و بررسی انجام دهند. روش های درمانی زیادی برای کم خونی طراحی شده و به اجرا در می آید؛ اما می توان گفت که اکثر آنها یا عوارض زیادی دارند و یا اثرگذاری خاصی بر روی درمان کم خونی نمی گذارند.
در یک آزمایش خون معمولی، کم خونی به عنوان یک کمبود هموگلوبین گزارش می شود. هموگلوبین، پروتئین اصلی سلول های قرمز خون است. این ماده اکسیژن را حمل می کند و آن را در سراسر بدن شما تحویل می دهد. اگر کم خونی داشته باشید، میزان هموگلوبین شما پایین خواهد بود. اگر به اندازه زیاد کم باشد، ممکن است بافت یا اندام شما اکسیژن کافی دریافت نکند. در واقع بسیاری از علائم کم خونی ناشی از نرسیدن اکسیژن به قسمت های مختلف بدن است و در نتیجه آنها نیز نمی توانند وظایف اصلی خود را انجام دهند.
ژل رویال یکی از مواد موثری است که در درمان کم خونی اثر گذار بوده و تحقیقات نشان می دهد که می توانیم بر روی این ماده به عنوان یک راهکار درمانی حساب ویژه باز کنیم. ترکیبات ژل رویال و خواص درون این ماده کمک می کنند تا بتوان به آن به عنوان یک ماده موثر قوی برای درمان کم خونی نگاه کرد. هرچند مطالعات در این زمینه بسیار محدود است؛ اما همین مطالعات کم نیز نشان دهنده خواص این ماده برای درمان کم خونی یا بهبود این بیماری است.

در این مطلب تلاش کرده ایم با اشاره مختصر به برخی نکات ابتدایی در مورد بیماری کم خونی، به دلایل اثرگذاری ژل رویال بر روی کم خونی و مطالعات صورت گرفته اشاره کنیم. این مطالب می تواند به شما برای انتخاب هوشمندانه ژل رویال برای درمان کم خونی کمک کند.


کوتاه در مورد کم خونی
کم خونی انواع مختلفی دارد. این بیماری که در زبان انگلیسی آنمی Anemia نامیده می شود، می تواند سنین مختلف را درگیر کند. ممکن است کودک از بد تولد کم خونی داشته باشد. همچنین بانوان به دلیل از دست دادن میزان قابل توجهی از خون خود در دوران پریود، در معرض کم خونی قرار دارند. این بیماری در سالمندان نیز به وفور یافت می شود.
انواع مختلفی از آنمی وجود دارد که هر کدام علائم خاص خود را داشته و درمان های خاص خود را نیز دارند. برخی از اشکال کم خونی مانند کم خونی خفیف که در دوران بارداری رخ می دهد، نگران کننده نیست. در مقابل برخی از انواع کم خونی ممکن است شدید، مادام العمر یا علامت دار باشد و باید به صورت جدی تحت درمان قرار گیرد.
علائم کم خونی در ابتدا می تواند آنقدر خفیف باشد که حتی فرد متوجه آن نشود. اگر وضعیت بیماری در فرد مبتلا بدتر شود، ممکن است برخی علائم ظاهر شود. این علائم از سرگیجه و سردرد گرفته تا درد در نواحی مختلف بدن، تنگی نفس و خستگی رایج است. برای درمان این بیماری باید به علائم کم خونی بیشتر توجه داشته باشید.

به طور کلی بیش از 400 نوع آنمی در دنیا کشف شده است که همگی در سه گروه تقسیم می شوند. این سه گروه عبارتند از:
-    کم خونی به علت از دست رفتن خون
-    کم خونی ناشی از کاهش یا تولید غیرکافی گلبول های قرمز
-    کم خونی ناشی از تخریب گلبول های قرمز

هر کدام از انواع کم خونی دلایل خاص خود را دارد که قصد نداریم در اینجا به آنها اشاره کنیم. با این حال به صورت ویژه، ژل رویال می تواند بر روی برخی از این کم خونی ها اثرگذار باشد.


ژل رویال چطور بر روی کم خونی اثر می گذارد؟
هرچند ژل رویال تقریبا توانایی اثرگذاری بر روی انواع کم خونی را دارد؛ اما بر روی کم خونی ناشی از کاهش یا تولید غیرکافی گلبول های قرمز، بیشترین اثر را می گذارد. در این نوع کم خونی، بدن ممکن است سلول های خون کافی ایجاد نکند یا سلول های ایجاد شده به درستی وظایف خود را انجام ندهند. این موضوع می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که در گلبول های قرمز خون مشکلی داشته باشند یا مواد معدنی و ویتامین های کافی برای گلبول های قرمز وجود نداشته باشد. این مشکلات ممکن است حتی به مشکلات مغز استخوان و سلول های بنیادی نیز مرتبط شود. یا به علت کمبود آهن اتفاق بیافتد.
همه این موارد از جمله مواردی است که ژل رویال می تواند به نحوی بر روی آن ها اثرگذار باشد. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که ژل رویال به چه صورتی بر روی درمان کم خونی اثر می گذارد. به ویژه در این نوع از کم خونی، ژل رویال با اثرگذاری بسیار خوبی، به جنگ با این بیماری می پردازد.
ژل رویال می تواند گلبول های قرمز خون را افزایش داده و کم خونی را کاهش دهد. در واقع این ماده با اثرگذاری بر روی افزایش میزان گلبول های قرمز، به جنگ با کم خونی رفته و آن را درمان می کند. به نظر می رسد اگر این ماده به اندازه کافی مصرف شود، می تواند تعداد گلبول های قرمز و عملکرد انها را بهبود ببخشد.
در یک مطالعه بیش از شش ماه، 31 داوطلب که روزانه مکمل ژله رویال (3 گرم) مصرف می کردند، تعداد گلبول های قرمز خون بالاتری پیدا کردند. این آزمایش که به صورت کاملا علمی انجام شد، در مقایسه با دیگر روش های درمانی، اثرات فوق العاده ای را نشان داد. نتایج این آزمایش واحد باید در مطالعات بیشتر در مورد جمعیت بزرگتر تأیید شود.ژل رویال همچنین ممکن است سطح تستسترون را افزایش دهد که می تواند تولید گلبول های قرمز را افزایش دهد. این یکی دیگر از ترفندهای ژل رویال برای درمان کم خونی است که تحقیقات بر روی اثرگذاری دقیق آن در حال اجرا است.

ژل رویال اثرگذاری خوبی بر روی انواع بیماری کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از کمبود گلبول قرمز به دلیل عدم تولید یا عدم کارایی گلبول قرمز دارد. اگر می خواهید به جنگ با کم خونی بپردازید، در کنار دیگر روش های درمانی، می توانید از ژل رویال نیز بهره مند شوید. مطمئن باشید که استفاده از ژل رویال به دلیل نداشتن عوارض جانبی، راهکار موثری برای درمان بیماری کم خونی خواهد بود.